Stánka je určena zaměstnancům ZČU v Plzni. Nejste-li zaměstnancem ZČU, hledejte spíše v HelpCentru IS/STAG.
Obecné informace
Informační systém studijní agendy ZČU (dále jen IS/STAG) slouží především k evidenci a správě:
- studijních programů, jejich oborů, plánů a předmětů
- studentů, jejich registrací na předměty (rozvrhů) a zkoušek, známek, studovaných oborů
- místností a jejich rozvrhů
Uživatelské rozhraní IS/STAG je tvořeno klientskými aplikacemi dvojího druhu:
- webovým portálem - který je přístupný webovým prohlížečem, aplikace jsou v něm organizovány do souvisejících celků na záložkách a podstránkách. Portál je intuitivní a pokrývá řadu funkcí IS/STAG, které se týkají výuky. Navíc integruje na jednom místě kromě aplikací IS/STAG i další důležité informační zdroje ZČU, například Courseware. Proti nativnímu klientovi má méně funkcí a je určen k provádění rutinních úkonů – prohlížení rozvrhů, vypisování termínů, zadávání známek atp. Po přihlášení se do portálu je umožněn uživateli přístup do těch aplikací, které pro něj mají smysl a význam. V některých případech je třeba ještě upřesnit roli (pokud jich má k dispozici více), pod jakou chce uživatel momentálně aplikace použít - např. rolí vyučujícího, tajemníka katedry, studijní referentky.
- nativním klientem pro OS Windows - Tato aplikace je určena spíše pro uživatele z řad zaměstnanců spravujících data a provozní procesy studijní agendy ZČU (tedy i pro učitele). Nativní klient IS/STAG využívá technologii Oracle Forms. Jeho instalace není triviální a vyžaduje pravidelnou aktualizaci. Proto se s ním setkáte zejména na stanicích OrionXP udržovaných CIVem. Obsahuje řadu specializovaných formulářů a tiskových sestav, pro část úkonů je jeho použití nevyhnutelné.
Helpcentrum IS/STAG
Veškeré nápovědy a návody ke všem aplikacím systému IS/STAG jsou veřejně přístupné na stránkách Helpcentra IS/STAG. Sem vedou odkazy nápověd přímo z webových aplikací, obsah lze procházet také s využitím rozcestníku.
Řešení problémů s IS/STAG
Pokud narazíte na problém při používání IS/STAG, zvažte, zda se jedná o chybu v datech, či o technickou závadu aplikace. S technickými problémy se obraťte na adresu helpdesk@zcu.cz, nebo hlaste problém zde. S datovými problémy se obraťte na svou fakultu, tj. zkratka-fakulty@service.zcu.cz. Pokud celá portálová aplikace nepoběží, podívejte se nejprve na stránku uživatelské podpory, zda neprobíhá právě plánovaná odstávka systému kvůli údržbě.
U požadavku uvádějte:
- popis problému
- co systém hlásil za chybové hlášení ("ORA:00401 ve skříni je tma")
- v jakém formuláři / sestavě / portletu byl problém zaznamenám - stačí formulář ES0010, sestava Z_VD_TEX, portlet [Informace o studentovi])
- uvádějte i verzi formuláře / sestavy / distribuce portálu (10.1, )
- pod jakým uživatelem se problém projevil (uživatelské jméno, uživatelská role) - NIKDY nepište své heslo!
- u jakého záznamu se to projevilo (student A0799999, roční záznam 2008/09)
- kdy k problému došlo (22.4.2010 14:10 (cca))
DEMO aplikace IS/STAG
Abyste si mohli práci v aplikacích IS/STAG vyzkoušet nanečisto s pokusnými daty, jsou pro obě rozhraní připraveny jejich DEMO verze. Demo portálové aplikace je přístupné na adrese stag-demo.zcu.cz Informace o provozu DEMA nativního klienta získáte v samostatné kapitole Helpcentra.